เวทีเสวนาเปิดมุมมอง “กระบวนการคิด VS กระบวนการผลิต” สู่งานวิจัยในชั้นเรียนคุณภาพ
หนึ่งในช่วงไฮไลต์ของ EDUKU Showcase ครั้งที่ 1 คือเวทีเสวนาเรื่อง “กระบวนการคิด VS กระบวนการผลิต สู่งานวิจัยในชั้นเรียนที่มีคุณภาพ” ที่นำเสนอแง่มุมหลากหลายจาก 3 มุมคิดหลักของวงการศึกษา
อาจารย์นิเทศก์ (นักปั้น) รศ. ดร.จีระวรรณ เกษสิงห์ ภาควิชาการศึกษา
“การศึกษาเป็นเครื่องมือสำคัญในการยกระดับคุณภาพชีวิตของมนุษย์ โดยเฉพาะทางด้านสติปัญญา”
นิสิตผู้สร้างวิจัยในชั้นเรียน (นักผลิต) น.ส.อรธิชา บุปผา สาขาวิชาสุขศึกษา
“แม้เราจะไปดูงานวิจัยของรุ่นพี่หรือของคนอื่น ก็ยังไม่เข้าใจเท่ากับเราลงมือทำเอง”
ครูพี่เลี้ยง (นักสร้าง) นางสาวภรภัทร ชัยสุริยะเดชา โรงเรียนวัดสุทธิวราราม
“คนที่เป็นแรงบันดาลใจในการทำวิจัยในชั้นเรียน คือ นักเรียน ที่เราอยู่ใกล้ชิดในทุกๆ วัน”
ดำเนินรายการโดย
รศ. ดร.ศศิเทพ ปิติพรเทพิน และ ดร.สุกานดา จงเสริมตระกูล
เวทีแห่งแรงบันดาลใจนี้ สะท้อนภาพจริงของการสร้างและพัฒนางานวิจัยในชั้นเรียนที่มีคุณภาพ โดยมีนักเรียนเป็นศูนย์กลางของการเปลี่ยนแปลง
Panel Talk – “Thinking vs Producing: Toward Quality Classroom-Based Action Research”
One of the highlights of the 1st EDUKU Showcase was the panel discussion titled “Thinking vs Producing: Toward Quality Classroom-Based Action Research,” offering diverse perspectives from three key roles in the educational process.
The Mentor (The Shaper)
Assoc. Prof. Dr. Jeerawan Ketsing, Department of Education
“Education is a vital tool for uplifting human life, especially in terms of intellectual development.”
Post Main: The Pre-Service Teacher (The Maker)
Ms. Orathicha Buppha, Health Education Program
“Even if we study previous research or senior projects, it’s never as clear as doing it ourselves.”
The Superviser Teacher (The Creator)
Ms.Pornphat Chaisuriyadecha, Suthiwararam School
“The greatest inspiration for conducting classroom research is the students we interact with every day.”
Moderated by
Assoc. Prof. Dr.Sasithep Pitiporntapin and Dr.Sukanda Jongsomtrakoon
This inspiring session reflects the reality of how impactful classroom-based research is developed, with students at the center of meaningful change